Logo Beli obroč Slovenije Društvo za pomoč žrtvam kaznivih dejanj.

Za nujno pomoč pokličite policijo na: 113

NOVICE IN DOGODKI

Kako se soočiti s trikotniškim vzorcem v lastnem življenju?

Objavljeno

Kot omenjeno v prejšnjem članku, vsi ljudje v vsakodnevnem življenju sodelujemo v trikotniških vzorcih, bodisi doma, bodisi v službi ali med prijatelji. Ključno je, da znamo njegov nastanek preprečiti, preden sami vstopimo vanj. Priznana klinična psihologinja H. Lerner (2014) v svojem delu predlaga nekaj koristnih napotkov, ki v trikotniškem vzorcu pripomorejo k boljšim medosebnim odnosom in izkazovanju spoštovanja do sebe in drugih:

1. Ko ste jezni na nekoga, stopite v neposredni stik s to osebo.

Skušajte ohraniti komunikacijo odprto. V primeru, da ste se znašli v nezadovoljivem odnosu v brezizhodni situaciji in bi potrebovali pogovor o celotni situaciji, se raje pogovorite z nekom zunaj ožje družine.

2. V trikotniškem vzorcu se znotraj družine izogibajte uporabi otroka kot zaupnika ali zakonskega terapevta  (četudi je že odrasel).

Otroci morajo odkriti lastne resnice o družinskih članih s prebijanjem skozi lastne odnose.

3. Ključno je razlikovanje med zasebnostjo in skrivnostnostjo.

Vsaka generacija potrebuje svojo zasebnost. Bratje in sestre potrebujejo zasebnost pred starši, starši pa svojo. Po drugi strani pa sta skrivnostnost in molčečnost glavna znaka trikotniškega vzorca, saj s tem prosimo, da nam je ena oseba bližja kot druga, in omogočamo, da trikotniški vzorec nastane ali vztraja, kar uničuje medsebojne odnose.

4. Ko ste jezni oz. imate težavo z nekom, uporabite besedo ˝Jaz˝ (mislim, čutim, želim, sem zaskrbljen/a …).

Ne glede na to, ali nagovarjate podrejenega ali nadrejenega, družinskega člana ali prijatelja, ne skušajte pripeljati v konflikt anonimne tretje osebe z besedami, kot so na primer ˝Drugi mislijo, da je s tabo težko delati˝. »Kritika brez obraza« povečuje tesnobo in ni niti poštena niti koristna. Dovolite, da drugi govorijo sami zase.

5. Ne postanite tretja oseba v trikotniškem vzorcu nekoga drugega.

Skušajte prisluhniti brez obtoževanja in zavzemanja strani. Ohranjanje nevtralnega položaja je dolgoročno najbolj spodbudno, saj omogoča kreativno reševanje problemov.

Vse našteto so različni opomniki, da mora vsak človek imeti svoj osebni odnos z vsako drugo osebo, najsi bo to družinski član, sodelavec ali prijatelj. Ne poskušajte drugih odvračati od tega, da bi imeli z določeno osebo najboljše odnose, kot jih lahko. S tem se boste manj verjetno znašli ujeti v položaju, v katerem bi vas jeza zadrževala (Lerner, 2014). Jeza je lahko navsezadnje sila pozitivnih sprememb, saj omogoča vpogled v naše napake in pomanjkljivosti. Omogoča vpogled vase, zato se je vanjo in v odnose ključno poglobiti ter prepoznati vir in težave s pomočjo razlag oz. nasvetov iz zbranih objav.

Se nadaljuje …

 

Vir in literatura: Lerner, H. (2014). The dance of anger: A Woman's Guide to Changing the Patterns of Intimate Relationships. HarperCollinsPublishers.


Naslednja novica